• Babberich 35+1 verovert koppositie

Een clean sheet van Babberich 35+1 gisteravond op Sportpark de Buitenboom. Vier winstpartijen, 10 doelpunten gescoord en 0 tegen. Indrukwekkende cijfers. En met dit resultaat neemt Babberich de koppositie van DCS over.

In de eerste wedstrijd moest Babberich het direct opnemen tegen koploper DCS. In de beginfase golfde het spel heen en weer. De eerste de beste kans voor Babberich was direct raak. Maurice wist een mooie aanval doeltreffend af te ronden. Ook DCS kreeg kansen, maar Gert Jan keepte een prima partij waarbij hij ook tot tweemaal toe geholpen werd door het aluminium. Halverwege de wedstrijd werd het zelfs 2-0. Na goed doorzetten van Erik op de keeper DCS kwam de terugspringende bal voor de voeten van Maikel en de 2-0 was een feit. Vlak voor tijd maakte Paul er zelfs nog 3-0 van. De overwinning was wel enigszins geflatteerd, maar de 3 punten zaten in de Babberich-tas.

In wedstrijd 2 was Concordia Wehl de tegenstander met oud-Babberichspeler Michel Buiting in de gelederen. Michel is nog steeds superfit en fanatiek. Misschien wel mede daardoor was dit voor Babberich een taaie wedstrijd. Erik had in deze wedstrijd het vizier één keer recht staan en dat leverde de beslissende 1-0 op. Babberich lag op koers.

In de derde wedstrijd boekte Babberich een ruime en eenvoudige overwinning op SV Loil. Binnen 30 seconden lag de bal al in het Loilse netje, Maurice was de doelpuntenmaker. En dat deed Maurice nog tweemaal in deze wedstrijd. Het vierde doelpunt kwam van de voet van Martijn. Wat nog wel gezegd moet worden is dat er in deze wedstrijd, ondanks de 4-0, heel veel kansen werden gemist. Klein smetje op de avond. Dit kan je in andere wedstrijd opbreken. Het laatste potje werd gespeeld tegen SC Groessen. Een tegenstander met voetbalvermogen. Een tegenstander waartegen je zomaar even niet de punten gaat ophalen. Toch won Babberich ook deze wedstrijd. De verlossende 1-0 werd gescoord door Dennis. Daarna combineerde Babberich er lustig op los en het was Martijn die voor de 2-0 zorgde.

Tot assistkoning op deze avond werd Dennis uitgeroepen. En op het tegeltje aan de wand staat geschreven: ‘Zonder assist, geen doelpunt’.

Een mooie speeldag op Sportpark De Buitenboom. Onder het genot van een drankje werden de wedstrijden daarna nog uitvoerig nabesproken.

De volgende speelronde is op vrijdag 27 mei bij SV Loil.

Het team bestond uit: Frank, Bert, Dennis, Erik, Paul, Martijn, Maurice, Gert Jan Maikel en Jo.

UITSLAGEN SPEELDAG 2:

STAND: