• Babberich 35+ 1 sprokkelt punten in Westervoort

Daar waar Babberich 35+1 toe had moeten slaan om nog kansen te maken op de titel kon het slechts beschikken over dun bezette selectie. Door blessures en andere redenen voor afwezigheid vertrok het team met slechts 8 spelers naar Westervoort. Vier potjes voetballen met slechts één wisselspeler is dan ook geen overbodige luxe. En dan maar hopen dat iedereen fit blijft. Dat laatste was helaas niet het geval. Remco verbeet de pijn en speelde ondanks een liesblessure tot het einde mee. Maikel daarentegen moest met een knieblessure in wedstrijd 3 definitief stoppen. Hopelijk zijn beide spelers weer fit voor de laatste speelronde over 2 weken.

Op deze gure vrijdagavond was gastheer AVW’66 de eerste tegenstander. Babberich speelde zeer gedisciplineerd vanuit een gesloten defensie, hopende op een scherpe counter. Kansen werden er nauwelijks weggegeven. Kansjes die er kwamen voor de formatie uit Westervoort werden vakkundig onschadelijk gemaakt door Gert Jan. Helaas lukte het Babberich ook niet om echt gevaarlijk te worden tegen titelkandidaat AVW. Logisch gevolg was de 0-0 eindstand. Voor Babberich eigenlijk te weinig om nog kansen te maken op plaats één.

De tweede wedstrijd werd gespeeld tegen het ‘jeugdige’ SC Rijnland. Babberich startte met dezelfde speelwijze en liet het balletje lekker rondgaan. En al vrij snel leverde dat ook resultaat op. Uit een vloeiende aanval schoot Dennis Babberich op voorsprong. Babberich bleef de bovenliggende partij en de 2-0 leek een kwestie van tijd. Echter een misverstand in de defensie leverde de gelijkmaker op en Babberich moest opnieuw beginnen. En ook dat ging goed. Martijn schoot met het ‘zwakke rechterbeen’ de 2-1 onberispelijk binnen. De 3 punten leken in de tas. Misschien was het overmoedigheid dat Rijnland de mogelijkheid kreeg uit een counter alsnog de gelijkmaker te scoren. Twee onnodige verliespunten. Helaas maar waar.

Wedstrijd 3 trad Babberich aan tegen DVV. Een reguliere 4-1 overwinning stond aan het einde op het scorebord. Maurice nam maar liefst 3 doelpunten voor zijn rekening en ook Martijn pikte zijn doelpuntje mee. Dat was positief. Helaas zat er ook een negatieve kant aan dit potje. Remco liep een liesblessure op en voor Maikel was speeldag 4 klaar. Een knieblessure noopte hem te stoppen.

Met deze 2 blessures in het achterhoofd moest de laatste wedstrijd gespeeld worden tegen koploper SV Loil. Ondanks dat Loil geen sterkte speeldag kende moest Babberich zijn meerdere erkennen in deze tegenstander. Babberich begon de wedstrijd prima en speelde het eerste deel wedstrijd minimaal gelijkwaardig. Het zag er helemaal prima uit toen Maurice met een diagonaal schot ook nog de 1-0 snoeihard binnenschoot. Daarna drong Loil steeds meer aan en scoorde snel tweemaal. In een alles-of-niets-slotoffensief probeerde het gehavende Babberich de gelijkmaker te forceren. Helaas lukte dat niet en in de slotseconde scoorde SV Loil de 3-1 en was speeldag 4 teneinde. Tenminste voor wat de activiteiten op het speelveld betrof. In de kantine ging speeldag 4 nog even door. Met een live zanger was het zeer gezellig in een vol clubhuis.

De volgende speelronde is op vrijdag 2 december bij SC Rijnland in Lobith/Tolkamer.

Het team bestond uit: Gert Jan, Maikel, Remco, Dennis, Paul, Martijn, Maurice en Jo.
    Coach: Robert.

UITSLAGEN SPEELDAG 4: